Busan Top the perfect winter top

Busan Top the perfect winter top

Just as I decided not to join tests anymore this year, Kennis Wong of Itch to Stitch, invited us for the most lovely Busan sweater, that gorgeous design of the sleeves….. I just couldn’t resist this pattern.

Net toen ik had besloten om dit jaar niet meer mee te doen met testen, nodigde Kennis Wong van Itch To Stitch ons uit voor een super mooie trui, de Busan, met prachtig ontworpen mouwen….. dit patroon kon ik echt niet weerstaan.

The Busan Top has statement sleeves with exaggerated narrow shoulders. Regardless of whether you have wide or narrow shoulders, the silhouette is designed to look great on you! Use jersey fabric to make a t-shirt, or sweater knit fabric to make a sweater; you will love this top either way! As always the ITS pattern has layered features, so print only the size you need.

De Busan Top heeft opvallende mouwen en extreem smalle schouders. Of je nu zelf brede of smalle schouders hebt, het ontwerp doet elk silhouet goed uitkomen. Gebruik tricot voor een t-shirt of iets dikkere jersey / French Terry om een sweater te maken, wat je ook kiest, het wordt geweldig. Zoals je van ITS patronen gewend bent, kent de pdf lagen, print alleen de maat die je nodig hebt.

The pattern is such an easy sewing project, it takes only 2 hours. Because of my length I needed to lengthen the bodice one inch and the sleeves two inches. I immediately made two tops using very soft and cosy knit fabric. Buy your pattern now it’s in sale for only $8 here.

Het patroon is erg eenvoudig en snel te maken, het kostte mij ongeveer 2 uurtjes. Vanwege mijn lengte heb ik de panden een inch en de mouwen twee inches verlengd. Ik heb meteen twee tops gemaakt van hele zachte en comfortabele gebreide tricot. Koop het patroon nu met leuke korting voor maar £8 hier.


Afbeelding

Patternmaking part 2

Met dit weer kun je je voorstellen dat ik mijn dag heerlijk besteed in mijn atelier. Er zijn nog twee patronen die verder door ontwikkeld moesten worden. De jurk met overslag en het broek patroon.

In this weather can you imagine that I spent my day in my Studio. There are two patterns that had to be further developed. The wrapdress and the perfect trousers.

De jurk is donderdag door Juf Jolanda iets aangepast. We vonden het deel dat gerimpeld wordt in de zijnaad erg veel. Briljant hoe ze dat doet…… omdat ik bij de groene jurk het onderste deel kort had gemaakt zag je die lijn toch wel, mijn voorkeur met de Kolibrie stof is een dubbel voorpand. Met passen en meten haal ik dat net uit de twee meter stof. Eerst dacht ik een picot elastiek langs de halslijn te zetten, dat beviel me helemaal niet. De stof is zo mooi dat elke toevoeging te veel wordt, dus zoom ik met naadband de rand. En zie hier mijn favoriete jurk patroon ❤️????????…. This Thursday my Teacher Jolanda did some adjustment to the pattern. We found the part, that is wrinkled in the side seam was a little to much. Brilliant how she does that……. in the green dress I had made the left front part short and I did not like that it shows a line by that, so with the Hummingbird fabric it is my idea to double front pieces. Luckely with a little bit of measure I just got al the parts out of the two meters of fabric. At first I thought to,use a picot elastic along the neckline, but that did not please me at all. The fabric is so beautiful that each addition becomes too much, so used a tape to seam the edge. And see here my favorite dress pattern ❤️????????….Voor het broek patroon ga ik een muslin maken van katoen zonder stretch. Het patroon teken ik over op de stof zodat je dit goed kunt zien. Het probleem met de broek was dat er een vouw onder het zitvlak ontstaat. Dit kan aan de stretch stof liggen of aan het patroon. Daarom besluiten we dat ik in een pijp de naad stik om die ruimte weg te halen. De andere laat ik zoals getekend. Het is geen flatterende foto, maar het effect is wel precies wat we wilden bereiken.

For the pattern of the trousers I’m going to make a muslin of cotton without stretch. The pattern is drawn on the fabric so that you can see this well. The problem with the trousers are that there shows a fold of fabric at the but. This can be as a result of the fabric being stretch or to the pattern not being ok. Therefore we decide that I sew one leg with an extra seam stitching to that space. The other leg I sew as it is by pattern. It’s not a flattering photo, but the effect is exactly what we wanted to achieve.